Hiya!

We slapen een beetje uit vandaag. We hebben geen haast, dus doen lekker rustig aan. Tijdens het opstaan alle spullen in de tassen en voor we aan het ontbijt gaan alvast de auto inpakken. We weten dat de keukenstaf het gisterenavond ook laat heeft gemaakt, dus ook die hebben totaal geen haast. Pas tegen half elf zijn we klaar met ontbijten. Het is nog heel even wachten op onze vriend voor een laatste ruilactie en dan wagen we ons op de parkeerplaats aan wat Pokémon. Ja, zelfs op vakantie.

Tussendoor rijden we de hoofdstraat twee keer op en neer om telkens weer uit te komen op het parkeerterrein van het hotel. Pas na een uur rijden we een stukje verder, ongeveer 50 meter om te tanken. Als de auto weer vol zit, gaan we nog een stukje verder. Pak ‘em beet 500 meter, dit keer voor koffie. Gaat lekker snel vandaag. Als ook de koffie binnen is, is het tijd om serieus meters te maken.

Eerst een stukje A9 wat hier geen straf is. Dan van de hoofdweg af, een klein wit weggetje op naar Trinafour. We rijden de ‘Portal to the Highlands’ ook andersom vandaag. Het is gek maar je zien toch hele andere dingen als je de andere kant op rijdt. Het is de derde keer dat we dit stuk rijden maar de dam bij Errochty was ons nooit eerder opgevallen.

Na de portal zakken we af naar Loch Tay via Tummel Bridge. Het loch ligt er mooi bij vandaag, het zonnige weer helpt daar ook wel bij. Het is ook te merken aan de drukte op de weg. Veel mensen die blijkbaar op zondag een stukje gaan rijden, helaas ook een aantal typische zondagsrijders..
Via Killin rijden we door naar de Falls of Dochart. Daar is het heel erg druk met toeristen en we hadden bedacht om daar te gaan lunchen. We hebben echter geen van beiden echt honger dus we rijden lekker door. Nou ja, lekker ook niet echt, we zitten een behoorlijke tijd vast achter een langzaam rijdende, voor alles remmende camper. Parkeerplaatsen zat voor hem om de trein achter zich er voorbij te laten, maar helaas. Tot aan Stirling is het nagelbijten, waar we vervolgens terecht komen in de drukte van een stad.

Ook al hebben we de tijd, een beetje door kunnen rijden is wel prettig en de opluchting is groot als de camper eindelijk afslaat. We willen ook niet pas met donker bij het hotel aan komen. Er is nog een stop die we gaan maken vandaag en dat is een stad verder, bij Falkirk. De afgelopen jaren zijn we er hard voorbij gereden, dit keer hebben we de tijd om te stoppen bij het Falkirk Wheel. Deze grote lift voor boten is de enige in zijn soort en interessant om eens gezien te hebben.

Het verval tussen het Forth & Clyde Canal en het Union Canal is maar liefst 24 meter. Om dat met sluizen op te lossen kost nogal wat afstand en ook tijd. Er werd daarom een slim staaltje techniek gebouwd in de vorm van dit wiel. Het is mooi om het eens van dichtbij te bekijken en we hebben geluk, op het moment dat wij er zijn worden er twee boten naar beneden gedraaid. Het gaat eigenlijk nog behoorlijk snel en voor we er erg in hebben vaart de eerste boot langs ons.

Terug op weg naar de auto moeten we nog een keer wachten omdat de boot hier nog langs de loopbrug moet. Dat gaat met de hand en kost amper 2 minuten. Toch leuk om te zien dat ze ook in andere landen met hun water weten om te gaan.

Inmiddels zijn we het allebei wel een beetje zat en nemen we de kortste route naar het hotel. Snelweg op en doorgassen. Al is snelweg hier ook een ruim begrip, het zijn nog steeds maar twee banen en harder dan 70 mag je niet. Rond Edinburgh is het even opletten met de Britse manier van aangeven, maar het gaat goed. Toch nog sneller dan verwacht komen we bij het hotel aan.

We hebben een mooie kamer en nog voor we die verlaten hebben, weten we eigenlijk al wat we willen eten. Helaas, dat gaat niet door, op zondag hebben ze een aangepast menu. Niet dat het de kwaliteit van het eten beter maakt… Dit hotel gaat in ieder geval niet op ons lijstje met adresjes.

Morgen de laatste dag van de vakantie, rustig afzakken naar Newcastle en dan de boot op. Vanavond nog een keer in een stilstaand bed slapen en in alle rust ontbijten. Maar dus eerst lekker slapen.